LEGO a természettudományok oktatásában

Utolsó módosítás: 2017. május 10.

2017. május 4-én, csütörtökön a játékok mögött kereshették a tudományt azok, akik eljöttek megnézni az Eszterházy Károly Egyetem Médiainformatika/Humáninformatika Intézetből a Sárospataki Comenius Campusra látogató Göncziné Kapros Katalin előadását, a LEGO Education által oktatási célra fejlesztett termékekről.

Az EKE Sárospataki Comenius Campus TDK elnöke, Dr. Bednarik László és a Bizottság tagjai Dr. Toma Kornélia és Wiersumné Dr. Gyöngyösi Erika sikeres pályázatot nyújtottak be (NTP-HHTDK-16-0024), melynek révén egy oktatási célra fordítható LEGO robottal gazdagodik a Campus.
Az oktatási célra kifejlesztett LEGO termékek elősegítik a játékos tanulás, a problémamegoldó, algoritmikus gondolkodás, érzékelés útján való tanulás, tapasztalás, gondolkodás, következtetés, megfogalmazás, érvelés kompetenciáinak fejlődését. Az előadásból megtudtuk, hogy ezek a termékek alkalmazhatók az oktatásban az általános iskola alsó tagozatától kezdve a felsőfokú oktatásig. A LEGO készletek közül, például a LEGO More ToMath, fejleszti a kooperációs képességeket és a finommotorikát. A Story Starter segítségével történeteket lehet kirakni és animációkat készíteni a tananyaghoz. Vannak még kifejezetten a tudomány és technika témaköréhez készletek. Ezek közül a hallgatók kipróbálhatták milyen a robotprogramozás. A Mindstorm EV3 robotot programozhatták a résztvevők, amit négy motor hajt. Körbe, előre-hátra kellett programozni a mozgását.
A robotprogramozás a megújulás előtt álló oktatási programokba beépíthető és a természettudományos oktatás céljai eléréséhez kínál eszközöket.

Hír: Wiersumné Dr. Gyöngyösi Erika
Fotó: Sasi Gábor

 

 

         


< Vissza